Å skape og studere endring
Aksjonsforskning i barnehagen, 2. utgave
Boken tar for seg aksjonsforskning i barnehagen, og synliggjør hvordan ledere i barnehagen sammen med sitt personale kan skape og studere endring i egen praksis.
Aksjonsforskning løftes fram som en måte å utvikle barnehagen som en lærende organisasjon. Boken viser hvordan aksjonsforskning kan sette erfaringslæring i system og bidra til ny kunnskap og endring gjennom kritisk refleksjon og dekonstruksjon av egen praksis.
Boken har tre deler som tar for seg ulike sider ved aksjonsforskning:
Del 1: Aksjonsforskning som ledelsesstrategi
Del 2: Tilnærming til aksjonsforskning
Del 3: Aksjonsforskningsprosessen
I den reviderte utgaven løftes aksjonsforskning fram som ledelsesstrategi og ressursene innad i barnehagen vektlegges som strategier for å skape endring og utvikling. Ledelsesfunksjoner sett i sammenheng med organisasjonsteoretiske perspektiver har fått større plass og gir en ramme for å forstå hvordan endring og utvikling kan styres og ledes.
Aksjonsforskning løftes fram som en måte å utvikle barnehagen som en lærende organisasjon. Boken viser hvordan aksjonsforskning kan sette erfaringslæring i system og bidra til ny kunnskap og endring gjennom kritisk refleksjon og dekonstruksjon av egen praksis.
Boken har tre deler som tar for seg ulike sider ved aksjonsforskning:
Del 1: Aksjonsforskning som ledelsesstrategi
Del 2: Tilnærming til aksjonsforskning
Del 3: Aksjonsforskningsprosessen
I den reviderte utgaven løftes aksjonsforskning fram som ledelsesstrategi og ressursene innad i barnehagen vektlegges som strategier for å skape endring og utvikling. Ledelsesfunksjoner sett i sammenheng med organisasjonsteoretiske perspektiver har fått større plass og gir en ramme for å forstå hvordan endring og utvikling kan styres og ledes.
Informasjon om boka
- Sider: 144
- Språk: Bokmål
- ISBN: 9788215027883
- Utgivelsesdato: 17.07.2017
- Bokgruppe: 215