Å forstå fortiden og formidle for framtiden
Historisk kunnskap for lærerutdanningen
Hva skal du gjøre for å vekke historieinteressen hos elevene dine?
Hvordan kan du bruke gravhaugene i lokalmiljøet til å formidle historiefaget til elevene dine i småskolen?
Hvordan kan lokalaviser fra slutten av 1800-tallet brukes i undervisning i ungdomsskolen? Hva skal du gjøre for å vekke historieinteressen hos elevene dine?
Boka byr på ideer, inspirasjon og konkrete tips til hvordan du kan formidle historisk kunnskap og skape engasjement for historiefaget. Utgangspunktet er kompetansemålene i samfunnsfag i den nyeste læreplanen (LK20), og forfatteren viser hvordan du som lærer kan fylle overordnede og generelle kompetansemål med historisk kunnskap. Undervisningsoppleggene er enkelt presentert og lette å gjennomføre i klasserommet. De tematiserer først det historiske innholdet, deretter presenteres undervisningsopplegget før kapittelet avsluttes med didaktiske og pedagogiske refleksjoner over opplegget.
Boka er tilpasset grunnskolelærerstudenter og lærere i grunnskolen.
Hvordan kan du bruke gravhaugene i lokalmiljøet til å formidle historiefaget til elevene dine i småskolen?
Hvordan kan lokalaviser fra slutten av 1800-tallet brukes i undervisning i ungdomsskolen? Hva skal du gjøre for å vekke historieinteressen hos elevene dine?
Boka byr på ideer, inspirasjon og konkrete tips til hvordan du kan formidle historisk kunnskap og skape engasjement for historiefaget. Utgangspunktet er kompetansemålene i samfunnsfag i den nyeste læreplanen (LK20), og forfatteren viser hvordan du som lærer kan fylle overordnede og generelle kompetansemål med historisk kunnskap. Undervisningsoppleggene er enkelt presentert og lette å gjennomføre i klasserommet. De tematiserer først det historiske innholdet, deretter presenteres undervisningsopplegget før kapittelet avsluttes med didaktiske og pedagogiske refleksjoner over opplegget.
Boka er tilpasset grunnskolelærerstudenter og lærere i grunnskolen.
Detailed information
- Pages: 136
- Language: Norwegian
- ISBN: 9788215060729
- Publication date: 13.07.2022
- Book group: 217