Drama som læringsform
Boken handler om hvordan drama som læringsform kan bidra til en mer elevaktiv og lærerik undervisning. Sæbø viser hvordan drama som læringsform kan skape engasjement og motivere langt flere elever til faglig innsats enn tradisjonell undervisning gjør.
Forfatteren presenterer konkrete eksempler på hvordan drama som læringsform kan brukes i ulike fag. Et dramaforløp er en skapende, elevaktiv og gruppebasert læringsform, som handler om hvordan læreren kan engasjere elevene i læringsprosessen. Det særegne ved et dramaforløp er at elevene arbeider i roller, og at dette rollearbeidet integreres med skolens vanlige læringsstrategier som lesing, skriving, regning, tegning, bevegelse osv.
Boken viser hvordan det å bruke drama som læringsform kan skape et godt og inkluderende klasse- og læringsmiljø, utvikle elevenes sosiale og emosjonelle kompetanse og bidra til progresjon og dybdelæring.
Målgruppen for boken er primært studenter i grunnskolelærerutdanningen, men den er også aktuell for lærere i grunnskolen.
Forfatteren presenterer konkrete eksempler på hvordan drama som læringsform kan brukes i ulike fag. Et dramaforløp er en skapende, elevaktiv og gruppebasert læringsform, som handler om hvordan læreren kan engasjere elevene i læringsprosessen. Det særegne ved et dramaforløp er at elevene arbeider i roller, og at dette rollearbeidet integreres med skolens vanlige læringsstrategier som lesing, skriving, regning, tegning, bevegelse osv.
Boken viser hvordan det å bruke drama som læringsform kan skape et godt og inkluderende klasse- og læringsmiljø, utvikle elevenes sosiale og emosjonelle kompetanse og bidra til progresjon og dybdelæring.
Målgruppen for boken er primært studenter i grunnskolelærerutdanningen, men den er også aktuell for lærere i grunnskolen.
Detailed information
- Pages: 264
- Language: Norwegian
- ISBN: 9788215027371
- Publication date: 17.11.2016
- Book group: 215