Choose format

Coming for sale
1/10/25
NOK 399

Fortellinger som inngang til samtaler om vanskelige tema

I alle samfunn og kulturer brukes fortellinger for å forstå og kommunisere om livets hendelser og erfaringer. Fortellingenes verden åpner for indre bilder som gir lytteren selv valget om nærhet eller distanse, og gjør det lettere å snakke om vanskelige tematikker.

Denne boken bygger bro mellom fagfelt og ser på sammenhengen mellom fortellinger, livsmestring og psykisk helse i skolen. Boken utfordrer og ufarliggjør samtaler om vanskelige tema i skolen, og tilbyr lærere kunnskap og metodiske ferdigheter innenfor fortellerkunst som inngang til samtaler med barn og unge.

Boken er laget for deg som lærer eller lærerstudent, som et bidrag til kompetanseheving om elevens utvikling og fortellinger som metode i skolen. Den er også egnet for vernepleiere, miljøarbeidere, barnevernspedagoger, barnehagelærere og alle andre som er interessert i, og arbeider med, barn og unge. Dette er en praktisk bok hvor målet er å inspirere til mer bruk av fortellinger i skolen, og å vise hvorfor og hvordan fortellinger kan brukes som inngang til samtaler med barn og unge om vanskelige tema.

Detailed information

  • Pages: 184
  • Language: Norwegian
  • ISBN: 9788215046433
  • Publication date: 10.01.2025
  • Book group: 215

Ine Mariel Solrød

er lektor i drama og teater, og jobber som dramalærer på videregående skole. Hun jobber også som utøvende forteller, og har turnert med fortellerforestillinger og holdt workshops i Norden, Europa og Nord-Afrika. Hun er opptatt av å holde liv i fortellerkunsten som kulturarv og å tilgjengeliggjøre og aktualisere tradisjonelle fortellinger for flere. Hun er spesielt interessert i fortellingers mulighetsrom i møte med både barn og voksne.
More about the author