Kommunikasjon med pasienter
Anmeldelser:
- En rekke tips som kan gjøre møtet med pasientet bedre, Bioingeniøren 18.03.2021
- Glimrende om å bli god på kommunikasjon, Tidskriftet Den Norske Legeforeningen 27.06.2022
- Kunsten å levere dårlige nyheter, psykologisk.no 27.12.2022
Kravene til helsepersonell blir større, også når det gjelder kommunikasjon, og det er lett å trå feil. Hvordan bør man møte pasienter som er redde eller sinte? Hvordan skal man formidle dårlige prognoser og dødsbudskap?
Forfatterne gir deg en sammenfatning av forskning og klinisk erfaring. De gir eksempler på hvordan du skal gå frem dersom du har gjort en feil. Og du lærer hvordan du kan gjøre en god jobb og samtidig avslutte samtalen til tiden. Her er det mange eksempler som vil hjelpe deg i din kliniske hverdag, enten du er student, sykepleier, lege, fysioterapeut, helsesekretær, 113-operatør eller annen kliniker.
Denne læreboka er skrevet både for studenter og klinikere med erfaring.
«... denne boken var definitivt med på å øke bevisstheten min rundt hvordan jeg faktisk møter pasienter og pårørende, og hvorfor det er viktig for å oppnå gode resultater på en effektiv måte samtidig som pasienten føler seg ivaretatt.»
Vetle Osenbroch Kallevik, fysioterapeuten.no
«Boken er skrevet lettfattelig med gode og konkrete eksempler. [...] Anbefales!»
Mia Hjelle, Bioingeniøren
«Kjempebra, faktisk. Imponert. Fikk noen veldig gode tips og fikk satt ord på noe man helt ubevisst gjør riktig. Skal ikke stå i bokhylla, men ligge på pulten!»
Pål Offergaard, fastlege og spesialist i allmennmedisin.
«Jeg har den på nattbordet, den er så bra!»
Ingrid Dannevig, barnelege og anestesilege på Rikshospitalet
«Humoristiske innslag og vinklinger balanseres godt innenfor rammene for en praktisk rettet veileder i pasient- kommunikasjon for klinikere. 285 sider oppleves som å ha sittet på møterommet og snakket med den klokeste kollegaen - uten å ha dårlig tid.»
Katrine Engen, Tidsskrift Norske barnelegeforening
Forfatterne gir deg en sammenfatning av forskning og klinisk erfaring. De gir eksempler på hvordan du skal gå frem dersom du har gjort en feil. Og du lærer hvordan du kan gjøre en god jobb og samtidig avslutte samtalen til tiden. Her er det mange eksempler som vil hjelpe deg i din kliniske hverdag, enten du er student, sykepleier, lege, fysioterapeut, helsesekretær, 113-operatør eller annen kliniker.
Denne læreboka er skrevet både for studenter og klinikere med erfaring.
«... denne boken var definitivt med på å øke bevisstheten min rundt hvordan jeg faktisk møter pasienter og pårørende, og hvorfor det er viktig for å oppnå gode resultater på en effektiv måte samtidig som pasienten føler seg ivaretatt.»
Vetle Osenbroch Kallevik, fysioterapeuten.no
«Boken er skrevet lettfattelig med gode og konkrete eksempler. [...] Anbefales!»
Mia Hjelle, Bioingeniøren
«Kjempebra, faktisk. Imponert. Fikk noen veldig gode tips og fikk satt ord på noe man helt ubevisst gjør riktig. Skal ikke stå i bokhylla, men ligge på pulten!»
Pål Offergaard, fastlege og spesialist i allmennmedisin.
«Jeg har den på nattbordet, den er så bra!»
Ingrid Dannevig, barnelege og anestesilege på Rikshospitalet
«Humoristiske innslag og vinklinger balanseres godt innenfor rammene for en praktisk rettet veileder i pasient- kommunikasjon for klinikere. 285 sider oppleves som å ha sittet på møterommet og snakket med den klokeste kollegaen - uten å ha dårlig tid.»
Katrine Engen, Tidsskrift Norske barnelegeforening
Detailed information
- Pages: 192
- Language: Norwegian
- ISBN: 9788215046013
- Publication date: 16.11.2020
- Book group: 223