Lesedidaktikk - etter den første leseopplæringen
4. utgave
Systematisk arbeid med leseopplæring er viktig også etter at den første lesekoden er knekket. Denne boka gir akkurat det læreren trenger for å utvikle elevenes lesekompetanse.
Boka inneholder teorier og begreper om hva lesing og lesekompetanse er og konkrete og praktiske råd om hvordan læreren kan jobbe konstruktivt med å utvikle lesekompetansen.
Her er også råd om vurdering av lesing, både den viktige løpende vurderingen av elevene i alle fag og av forskjellige typer leseprøver.
4. utgave er oppdatert med ny forskning, blant annet om digital lesing, med og målene for lesing i læreplanen LK20.
OM TIDLIGERE UTGAVER:
«... både solid teoretisk og konkret-praktisk nok til at den er lærerik, inspirerende og ikke minst en god bruksbok for de fleste lærere.» Per Jakob Skaanes i tidsskriftet «Bedre Skole».
«Lesedidaktikk er ei viktig bok. Lærarar som vil lære meir om lesestrategiar og forbetre eigen praksis, kan ikkje la være å lese ho.» Hallvard Kjelen i tidsskriftet «Norsklæreren».
Boka inneholder teorier og begreper om hva lesing og lesekompetanse er og konkrete og praktiske råd om hvordan læreren kan jobbe konstruktivt med å utvikle lesekompetansen.
Her er også råd om vurdering av lesing, både den viktige løpende vurderingen av elevene i alle fag og av forskjellige typer leseprøver.
4. utgave er oppdatert med ny forskning, blant annet om digital lesing, med og målene for lesing i læreplanen LK20.
OM TIDLIGERE UTGAVER:
«... både solid teoretisk og konkret-praktisk nok til at den er lærerik, inspirerende og ikke minst en god bruksbok for de fleste lærere.» Per Jakob Skaanes i tidsskriftet «Bedre Skole».
«Lesedidaktikk er ei viktig bok. Lærarar som vil lære meir om lesestrategiar og forbetre eigen praksis, kan ikkje la være å lese ho.» Hallvard Kjelen i tidsskriftet «Norsklæreren».
Detailed information
- Pages: 248
- Language: Norwegian
- ISBN: 9788215063249
- Publication date: 11.07.2022
- Book group: 225