Utfordrende atferd i skolen
Denne boka handler om barn og unge som utfordrer skolen.
Hvordan kan vi best forstå deres atferd og handle i tråd med deres behov? Hvordan kan vi komme tettere inn på elevene som trenger å bli sett «på innsiden»? Hvordan kan vi bidra til å styrke deres psykiske helse og til at de mestrer sine liv?
Barn og unges atferd har alltid en årsak. Den må forstås som kommunikasjon der ordene mangler. Felles for alle barn og unge er behovet for å bli sett for hvem de er, ikke hva de gjør.
Gjennom barn og unges egne historier viser boka hvordan de menneskelige ressursene i skolen - både ansatte og medelever - kan utnyttes bedre. Utfordringene i skolehverdagen kan virke mange og omfattende. Den enkelte lærer eller ansatte kan ikke og skal ikke møte disse utfordringene alene. Vi trenger fellesskapet, teamet og samarbeidet med andre og hverandre.
Hvordan kan vi best forstå deres atferd og handle i tråd med deres behov? Hvordan kan vi komme tettere inn på elevene som trenger å bli sett «på innsiden»? Hvordan kan vi bidra til å styrke deres psykiske helse og til at de mestrer sine liv?
Barn og unges atferd har alltid en årsak. Den må forstås som kommunikasjon der ordene mangler. Felles for alle barn og unge er behovet for å bli sett for hvem de er, ikke hva de gjør.
Gjennom barn og unges egne historier viser boka hvordan de menneskelige ressursene i skolen - både ansatte og medelever - kan utnyttes bedre. Utfordringene i skolehverdagen kan virke mange og omfattende. Den enkelte lærer eller ansatte kan ikke og skal ikke møte disse utfordringene alene. Vi trenger fellesskapet, teamet og samarbeidet med andre og hverandre.
Detailed information
- Pages: 176
- Language: Norwegian
- ISBN: 9788215040820
- Publication date: 30.04.2020
- Book group: 225