Velg format

På lager
kr 599

Forbrukeratferd

Kjøpsatferd og økonomisk psykologi i markedsføringen. 8. utgave
Dette er den eneste norske grunnboken i forbrukeratferd. Boken tar for seg viktige teorier omkring forbrukernes atferd ved kjøp og bruk av varer og tjenester.
Hvorfor har noen produkter appell i markedet og andre ikke? Forbrukernes kjøpsatferd sier oss hva som ligger bak et kjøp.

Boken tar for seg viktige teorier omkring forbrukernes atferd ved kjøp og bruk av varer og tjenester - herunder motiver, informasjonsbehandling, holdningsspørsmål, persepsjon etc. Disse teoriene har også betydelig relevans for flere former for offentlig virksomhet. Sentralt står kjøp og bruk av forbruksvarer. Det er imidlertid også tatt med et kapittel om kjøpsatferd i bedriftsmarkedet .

Boken er beregnet på videregående studier i markedsføring, men bør også være av verdi for personer som til daglig arbeider med markedsføring. Denne 8. utgaven av «Forbrukeratferd» er grundig og gjennomgående revidert. I tillegg er det kommet til et nytt kapittel om etikk og sosialt ansvar.

Informasjon om boka

  • Sider: 384
  • Språk: Bokmål
  • ISBN: 9788215018218
  • Utgivelsesdato: 23.03.2011
  • Bokgruppe: 703

Erik L. Olson

Erik L. Olson er professor ved Handelshøyskolen BI. Han har en MBA fra Indiana University og en Ph.D. i forbrukeratferd fra Case Western Reserve University. Olson har også vært markedsjef og konsulent for en rekke bedrifter i Norge og USA.
Mer informasjon om forfatteren

Hans Mathias Thjømøe

Hans Mathias Thjømøe er utdannet siviløkonom fra Århus Business School, er cand.merc. fra Norges Handelshøyskole (NHH) og har doktorgrad i markedsføring fra Copenhagen Business School. Han har i mange år vært førsteamanuensis ved BI og var tidligere gjesteforeleser ved NTNU Business School.
Mer informasjon om forfatteren