GOOD TO GREAT.

Hvorfor noen virksomheter blir fremragende… og andre ikke
«Denne velskrevne boken, basert på et omhyggelig forskningsarbeid, motbeviser de fleste moderne forestillinger om lederskap-fra dyrkingen av den overmenneskelige toppsjefen via IT-kulturen til oppkjøps- og fusjonshungeren. Boken kan ikke heve middelmådighet til kompetanse, men den burde kunne heve kompetanse til suveren dyktighet.»
Peter F. Drucker
Boken som utkom på det amerikanske markedet i 2001 er blitt en klassiker i ledelsesfaget og en bestselger gjennom mange år. Norsk utgave med forord er skrevet av av Erik Jacobsen.

Informasjon om boka

  • Sider: 304
  • Språk: Bokmål
  • ISBN: 9788215001944
  • Utgivelsesdato: 22.03.2002
  • Bokgruppe: 222
  • Oversetter: Henning Kolstad

Velg format

På lager
kr 519

Jim Collins

JIM COLLINS er forfatter eller medforfatter av 6 bøker som til sammen har solgt i over 10 millioner eksemplarer. Dette inkluderer bestselgerne Good to Great og Built to Last. Collins startet sin forsknings- og undervisningskarriere ved Standford Graduate School of Business. Der mottok han utmerkelsen «Distinguished Teaching Award» i 1992. Han arbeider i dag ved sitt laboratorium for management-forskning i Boulder, Colorado. Der deler han tiden sin mellom forskning, undervisning og konsulentarbeid for både privat og offentlig sektor.
Mer informasjon om forfatteren