Kroppslig læring
Perspektiver og praksiser
Anmeldelser:
Les anmeldelse av boken på Idrottsforum, her.
Kroppslig læring kom inn som et nytt begrep i læreplanen gjennom fagfornyelsen, Kunnskapsløftet 2020. Forfatterne av denne vitenskapelige antologien utforsker begrepet kroppslig læring gjennom ulike teoritradisjoner, fag- og profesjonspraksiser. Med forankring i nasjonal og internasjonal forskning, presenterer og diskuterer forfatterne flere perspektiver på, og praksiser i, kroppslig læring.
Målgruppe for boken er profesjonsorienterte forskere, lærerutdannere, lærere i videre- og etterutdanning og lærerstudenter i masterløp.
Boken er skrevet av 31 forfattere med faglig tilhørighet i lærerutdanning eller annen høyere utdanning i Norge, Norden og New Zealand. Redaktører for boken er professor Tone Pernille Østern (NTNU), førsteamanuensis Øyvind Bjerke (NTNU), professor Gunn Engelsrud (HVL) og førsteamanuensis Anne Grut Sørum (NTNU).
Målgruppe for boken er profesjonsorienterte forskere, lærerutdannere, lærere i videre- og etterutdanning og lærerstudenter i masterløp.
Boken er skrevet av 31 forfattere med faglig tilhørighet i lærerutdanning eller annen høyere utdanning i Norge, Norden og New Zealand. Redaktører for boken er professor Tone Pernille Østern (NTNU), førsteamanuensis Øyvind Bjerke (NTNU), professor Gunn Engelsrud (HVL) og førsteamanuensis Anne Grut Sørum (NTNU).
Informasjon om boka
- Sider: 296
- Språk: Bokmål
- ISBN: 9788215043708
- Utgivelsesdato: 10.05.2021
- Bokgruppe: 215