Kunsten å bryte grenser
Tverrfaglig læring i skolen
Anmeldelser:
- Les omtale i Bedre Skole, her. (Side 80-81)
Når grensene mellom fagene i skolen brytes, vil fagene berike hverandre og styrke elevenes læring og utvikling. Det handler ikke om å «gi fra seg» tid til tverrfaglig samarbeid, men om å vinne tid. I et tverrfaglig læringsforløp vil et fag dra nytte av perspektiver fra andre fag, og elevene vil utvikle en mer helhetlig og dypere forståelse av fagets egenart og fagets plass i en sammenheng.
Boken gir en god innføring i læreplanverkets intensjoner, og hvordan man som pedagog bør jobbe med å koble planene med hverandre. Den gir en rekke eksempler på hvordan man i praksis kan jobbe tverrfaglig i klasserommet. Det gis blant annet tips til kreativ tenking, problemløsing, organisering, fag- og timefordeling og ikke minst tverrfaglige metoder.
Målgruppene for boken er studenter i lærerutdanning og lærere i skolen.
Boken gir en god innføring i læreplanverkets intensjoner, og hvordan man som pedagog bør jobbe med å koble planene med hverandre. Den gir en rekke eksempler på hvordan man i praksis kan jobbe tverrfaglig i klasserommet. Det gis blant annet tips til kreativ tenking, problemløsing, organisering, fag- og timefordeling og ikke minst tverrfaglige metoder.
Målgruppene for boken er studenter i lærerutdanning og lærere i skolen.
Informasjon om boka
- Sider: 200
- Språk: Bokmål
- ISBN: 9788215036182
- Utgivelsesdato: 16.05.2022
- Bokgruppe: 215