Kunsten å være urolig
Er det slik at uro i barnehage og skole er negativt, mens ro er positivt?
Gjennom ti kapitler tematiseres og diskuteres uro, lek og kreativitet i et kunstfaglig perspektiv. Sentrale spørsmål er:
· Hvorfor er det viktig å være urolig?
· Hvordan kan uro betraktes som en kreativ drivkraft?
· På hvilke måter kan uro skape positive endringer i barns liv?
· Kan kunstfaglige innfallsvinkler i arbeid med barn bidra til konstruktiv uro?
Boka er skrevet for studenter i barnehage- og grunnskolelærerutdanningen, men bør også leses av lærere i barnehage og skole.
Redaktørene Bjarne Isaksen og Anne Eriksen har med seg bidragsyterne Hilde S. Blix, Trine Hild Blixrud, Maria Dardanou, Gøril Figenschou, Bengt Haugseth, Trine Kampmann-Jensen, Bente Karlsen, Espen Rognli Olsvik, Anja Maria Pesch, Anne-Brit Soma Reienes, Sofie Ryan, Ingeborg Lunde Vestad, Torstein Unstad og Miriam Wiik.
Gjennom ti kapitler tematiseres og diskuteres uro, lek og kreativitet i et kunstfaglig perspektiv. Sentrale spørsmål er:
· Hvorfor er det viktig å være urolig?
· Hvordan kan uro betraktes som en kreativ drivkraft?
· På hvilke måter kan uro skape positive endringer i barns liv?
· Kan kunstfaglige innfallsvinkler i arbeid med barn bidra til konstruktiv uro?
Boka er skrevet for studenter i barnehage- og grunnskolelærerutdanningen, men bør også leses av lærere i barnehage og skole.
Redaktørene Bjarne Isaksen og Anne Eriksen har med seg bidragsyterne Hilde S. Blix, Trine Hild Blixrud, Maria Dardanou, Gøril Figenschou, Bengt Haugseth, Trine Kampmann-Jensen, Bente Karlsen, Espen Rognli Olsvik, Anja Maria Pesch, Anne-Brit Soma Reienes, Sofie Ryan, Ingeborg Lunde Vestad, Torstein Unstad og Miriam Wiik.
Informasjon om boka
- Sider: 160
- Språk: Bokmål/Nynorsk
- ISBN: 9788215056012
- Utgivelsesdato: 26.09.2022
- Bokgruppe: 215