Your company account is blocked and you cannot place orders. If you have questions, please contact your company administrator.

Lærerpraksis og pedagogisk teori

Denne boken handler om lærerens arbeid og rolle i skolen.

Med utgangspunkt i læreres praksis diskuterer forfatterne sentrale spørsmål om læring, etikk, styring, klasseledelse og vurdering i et kommunikasjonsperspektiv. Boken er forskningsbasert, og problemstillingene belyses ut fra klasseromsobservasjoner og intervjuer med lærere. I tillegg løfter forfatterne fram klassiske, pedagogiske teorier og kobler dem til nyere forskning på de ulike områdene. De mange illustrasjonene i boken tilfører også en visuell framstilling av temaene.

Målgruppe for boken er lærerstudenter og lærere i grunnskolen, men den er også høyst aktuell for andre som er opptatt av hvordan lærerprofesjonen og hverdagen i skolen er.

Informasjon om boka

  • Sider: 256
  • Språk: Bokmål/Nynorsk
  • ISBN: 9788215029740
  • Utgivelsesdato: 03.07.2020
  • Bokgruppe: 215

Velg format

På lager
kr 399

Trine Sofie Dybvikstrand

Trine Sofie Dybvikstrand, høgskolelektor i kunst og håndverk ved Høgskolen i Østfold. Hun er utdannet faglærer i kunst og håndverk og har arbeidet i barnehage, grunnskolen og videregående skole. Hennes forskningsinteresser er estetisk filosofi og -teori, estetiske innganger til læring og praksiser og bruke det visuelle språket å forske og formidle gjennom.
Mer informasjon om forfatteren

Hilde Sofie Fjeld

er førstelektor i pedagogikk ved Høgskolen i Østfold. Hennes forskningsinteresser er blant annet utdanningsledelse, profesjonsutvikling, mangfold og inkludering.
Mer informasjon om forfatteren

Knut Ove Æsøy

Knut Ove Æsøy er førsteamanuensis i pedagogisk filosofi ved Oslomet. Han er utdannet lektor og har arbeidet som lærer både i barne- og ungdomsskolen. Hans forskningsinteresser er vitenskapsfilosofi, kunnskapsteori, pedagogisk teori, lærerens egenomsorg, tverrfaglighet, gruppesamarbeid og kjærlighet.
Mer informasjon om forfatteren