Læringsidentitet
- elevmedvirkning i den digitale skolen
Denne boka gir leseren en introduksjon til begrepet læringsidentitet. Den tar opp spørsmål som:
- Hvorfor bør lærere ha innsikt i ungdoms- og medieforskning for å kunne se hele eleven?
- Hva skiller formell utdanning og læring fra læring på uformelle læringsarenaer?
- Hva betyr det å være et lærende individ i formell utdanning?
Alle som er opptatt av skole i dag, snakker om elevmedvirkning og nye elev- og lærerroller. Hvordan kan lærere legge til rette for reell elevmedvirkning i den digitale skolen?
Den første delen av denne boka gir kunnskap og innsikt fra både medie- og ungdomsforskning og perspektiver på læring. Med utgangspunkt i den første delen diskuterer forfatteren både læringskontekstens betydning for læring og hvordan elever skaper seg en læringsidentitet på tvers av erfaringer på ulike læringsarenaer.
Boka er aktuell for deg som skal inn i, eller allerede har, en jobb der du arbeider med barn og unge.
- Hvorfor bør lærere ha innsikt i ungdoms- og medieforskning for å kunne se hele eleven?
- Hva skiller formell utdanning og læring fra læring på uformelle læringsarenaer?
- Hva betyr det å være et lærende individ i formell utdanning?
Alle som er opptatt av skole i dag, snakker om elevmedvirkning og nye elev- og lærerroller. Hvordan kan lærere legge til rette for reell elevmedvirkning i den digitale skolen?
Den første delen av denne boka gir kunnskap og innsikt fra både medie- og ungdomsforskning og perspektiver på læring. Med utgangspunkt i den første delen diskuterer forfatteren både læringskontekstens betydning for læring og hvordan elever skaper seg en læringsidentitet på tvers av erfaringer på ulike læringsarenaer.
Boka er aktuell for deg som skal inn i, eller allerede har, en jobb der du arbeider med barn og unge.
Informasjon om boka
- Sider: 168
- Språk: Bokmål
- ISBN: 9788215025124
- Utgivelsesdato: 30.03.2022
- Bokgruppe: 215