Læringsstrategier
Søkelys på lærernes praksis
Hvordan lærer barn og unge egentlig? Hva kan lærerne gjøre for å tilrettelegge læringen bedre? Læringsstrategier forsøker å svare på slike spørsmål. Dette er den første boka på norsk som tar opp dette temaet i all sin bredde.
Læringsstrategier er et satsningsområde i St.m. 30 Kultur for læring. Dette er en bok som nærmer seg emnet både generelt og mer spesielt for de sentrale skolefagene. Forfatterne diskuterer lesestrategier og læring, selvregulert læring og læringsmiljøets betydning samt lærerens tilrettelegging. Boka henvender seg til ansatte på høyskoler og universiteter, til lærerstudenter og lærere.
Førsteamanuensis Eyvind Elstad og forsker Are Turmo arbeider ved Institutt for lærerutdanning og skoleutvikling, Universitetet i Oslo.
Læringsstrategier er et satsningsområde i St.m. 30 Kultur for læring. Dette er en bok som nærmer seg emnet både generelt og mer spesielt for de sentrale skolefagene. Forfatterne diskuterer lesestrategier og læring, selvregulert læring og læringsmiljøets betydning samt lærerens tilrettelegging. Boka henvender seg til ansatte på høyskoler og universiteter, til lærerstudenter og lærere.
Førsteamanuensis Eyvind Elstad og forsker Are Turmo arbeider ved Institutt for lærerutdanning og skoleutvikling, Universitetet i Oslo.
Informasjon om boka
- Sider: 272
- Språk: Bokmål
- ISBN: 9788215009438
- Utgivelsesdato: 01.09.2006
- Bokgruppe: 215