Velg format

På lager
kr 579

Makt, medier og politikk

Norsk politisk kommunikasjon
Politisk kommunikasjon dreier seg om styringen av samfunnet, samarbeid og konflikt, verdier og interesser. Politikere, journalister, byråkrater, kommunikasjonsrådgivere, bedrifts- og organisasjonsledere, så vel som vanlige samfunnsborgere er alle deltakere i slike prosesser. Hvordan påvirkes kunnskap, holdninger og atferd i denne sammenhengen?

«Makt, medier og politikk: Norsk politisk kommunikasjon» gjør opp status for forskningen om politisk kommunikasjon i Norge. Antologien tar for seg hvor har feltet vært, hvor det er i dag, og hvor bidragsyterne mener veien bør gå. Den undersøker særlig de institusjonelle og kulturelle forutsetningene for politisk kommunikasjon i Norge. Er det noen samfunnsmessige faktorer som former norsk politisk kommunikasjon på en spesiell måte?

Boka inneholder bidrag fra, og er et resultat av samarbeid mellom de fremste miljøene i Norge på området, og er drevet fram av POLKOM-gruppa ved Institutt for medier og kommunikasjon, Universitetet i Oslo.

Informasjon om boka

  • Sider: 368
  • Språk: Bokmål
  • ISBN: 9788215024585
  • Utgivelsesdato: 19.10.2015
  • Bokgruppe: 214

Øyvind Ihlen

Øyvind Ihlen, dr.art., professor, Institutt for medier og kommunikasjon, Universitetet i Oslo (UiO). Ihlen jobber særlig med strategisk kommunikasjon og journalistikk, og har publisert over 60 artikler og bokkapitler, samt åtte bøker om tematikken. Sammen med Eli Skogerbø, leder Ihlen POLKOM-gruppa ved UiO, og er ellers leder av The European Public Relations Education and Research Association (EUPRERA).
Mer informasjon om forfatteren