Makt, medier og politikk

Norsk politisk kommunikasjon
Politisk kommunikasjon dreier seg om styringen av samfunnet, samarbeid og konflikt, verdier og interesser. Politikere, journalister, byråkrater, kommunikasjonsrådgivere, bedrifts- og organisasjonsledere, så vel som vanlige samfunnsborgere er alle deltakere i slike prosesser. Hvordan påvirkes kunnskap, holdninger og atferd i denne sammenhengen?

«Makt, medier og politikk: Norsk politisk kommunikasjon» gjør opp status for forskningen om politisk kommunikasjon i Norge. Antologien tar for seg hvor har feltet vært, hvor det er i dag, og hvor bidragsyterne mener veien bør gå. Den undersøker særlig de institusjonelle og kulturelle forutsetningene for politisk kommunikasjon i Norge. Er det noen samfunnsmessige faktorer som former norsk politisk kommunikasjon på en spesiell måte?

Boka inneholder bidrag fra, og er et resultat av samarbeid mellom de fremste miljøene i Norge på området, og er drevet fram av POLKOM-gruppa ved Institutt for medier og kommunikasjon, Universitetet i Oslo.

Informasjon om boka

  • Sider: 368
  • Språk: Bokmål
  • ISBN: 9788215024585
  • Utgivelsesdato: 19.10.2015
  • Bokgruppe: 214

Velg format

På lager
kr 579

Øyvind Ihlen

Øyvind Ihlen, dr.art., professor, Institutt for medier og kommunikasjon, Universitetet i Oslo (UiO). Ihlen jobber særlig med strategisk kommunikasjon og journalistikk, og har publisert over 60 artikler og bokkapitler, samt åtte bøker om tematikken. Sammen med Eli Skogerbø, leder Ihlen POLKOM-gruppa ved UiO, og er ellers leder av The European Public Relations Education and Research Association (EUPRERA).
Mer informasjon om forfatteren