Nærvær og profesjonalitet i skolen
- tydelig og likeverdig undervisningspraksis
Hvordan kan lærere og skoleledere bli tydeligere i sitt profesjonelle ansvar i møte med elevene?
Denne boken handler om de voksnes betydning for trivsel og godt læringsmiljø på skolen. Forfatterne viser hvordan lærere og pedagoger gjennom sitt nærvær og med fokus på eget handlingsrom blir tydeligere i sitt profesjonelle ansvar i møte med elevene.
Boken har en praktisk tilnærming med mange eksempler fra dialoger i skolehverdagen. Eksemplene er hentet fra forfatternes mangeårige arbeid med undervisning, veiledning og utviklingsprogrammer for ansatte og ledere i skolen. Boken refererer til en eksistensiell og relasjonsbasert tilnærming i både praksis og teori.
Målgruppene for boken er lærere, assistenter, fagarbeidere, miljøarbeidere, skoleledere, skoleeiere, elever og foreldre. Boken kan i tillegg være relevant for ansatte i barnehager, i PPT, på helsestasjoner og i barnevernet.
Denne boken handler om de voksnes betydning for trivsel og godt læringsmiljø på skolen. Forfatterne viser hvordan lærere og pedagoger gjennom sitt nærvær og med fokus på eget handlingsrom blir tydeligere i sitt profesjonelle ansvar i møte med elevene.
Boken har en praktisk tilnærming med mange eksempler fra dialoger i skolehverdagen. Eksemplene er hentet fra forfatternes mangeårige arbeid med undervisning, veiledning og utviklingsprogrammer for ansatte og ledere i skolen. Boken refererer til en eksistensiell og relasjonsbasert tilnærming i både praksis og teori.
Målgruppene for boken er lærere, assistenter, fagarbeidere, miljøarbeidere, skoleledere, skoleeiere, elever og foreldre. Boken kan i tillegg være relevant for ansatte i barnehager, i PPT, på helsestasjoner og i barnevernet.
Informasjon om boka
- Språk: Bokmål/Nynorsk
- ISBN: 9788215032757
- Utgivelsesdato: 01.06.2019
- Bokgruppe: 893