Nye forretningsmodeller i handelen
Innovasjon for en bærekraftig fremtid
Digitalisering. Bærekraft. Forbrukermakt. Myndighetskrav.
Norsk handel er i endring og etablerte forretningsmodeller utfordres.
Denne boken viser hvordan innovasjon i forretningsmodeller kan være en kilde til konkurransekraft og, ikke minst, hvordan bærekraft kan bli lønnsomt.
Sentrale spørsmål som forfatterne besvarer er:
* Hva er status på innovasjon i handelen?
* Hvordan ser nye forretningsmodeller i handelen ut?
* Hvordan kan man implementere nye forretningsmodeller?
* Hvordan ser fremtiden til handelen ut?
Redaktører for boken er Camilla Skjelsbæk Gramstad, Sigrid Helland og Tina Saebi. Andre bidragsytere er Sunniva Adam, Tor W. Andreassen, Kristin Bentsen, Christian Bücker, Samuel Desguin, Valeria Duml, Erlend Aas Gulbrandsen, Sveinung Jørgensen, Silje Sørfonn Moe, Lars Jacob Tynes Pedersen, Per Egil Pedersen, Anna Soler Perlacia, Kristin Ringvold, Anna Christina Rosenquist, Birgit A. A. Solem og Nicolai Madsen Vaage.
"En høyaktuell og relevant bok som utfordrer, og skaper økt forståelse for hvordan vi i handelen kan utvikle bærekraftige forretningsmodeller for fremtiden. Boken er inspirerende og inneholder mange gode eksempler på innovasjon og nyskapning".
Marius Varner - Varnergruppen
"The landscape of retailing is changing at a fast pace and consumers are in the lead. Only those who embrace digitalization, sustainable development, and a customer-centric behaviour will be successful. This book provides a toolkit on how to move your business to be fit for the future".
Clare Rodgers - Administrerende direktør IKEA Norge
"Mer forskning på nye forretningsmodeller i handelen er viktig og riktig. Denne boken forklarer og analyserer sentrale temaer for fremtidens handelsnæring. Spekket med gode eksempler er den også en inspirasjonskilde for alle som driver med bærekraftig forretningsutvikling og innovasjon i praksis".
Runar Hollevik - Konsernsjef NorgesGruppen
Norsk handel er i endring og etablerte forretningsmodeller utfordres.
Denne boken viser hvordan innovasjon i forretningsmodeller kan være en kilde til konkurransekraft og, ikke minst, hvordan bærekraft kan bli lønnsomt.
Sentrale spørsmål som forfatterne besvarer er:
* Hva er status på innovasjon i handelen?
* Hvordan ser nye forretningsmodeller i handelen ut?
* Hvordan kan man implementere nye forretningsmodeller?
* Hvordan ser fremtiden til handelen ut?
Redaktører for boken er Camilla Skjelsbæk Gramstad, Sigrid Helland og Tina Saebi. Andre bidragsytere er Sunniva Adam, Tor W. Andreassen, Kristin Bentsen, Christian Bücker, Samuel Desguin, Valeria Duml, Erlend Aas Gulbrandsen, Sveinung Jørgensen, Silje Sørfonn Moe, Lars Jacob Tynes Pedersen, Per Egil Pedersen, Anna Soler Perlacia, Kristin Ringvold, Anna Christina Rosenquist, Birgit A. A. Solem og Nicolai Madsen Vaage.
"En høyaktuell og relevant bok som utfordrer, og skaper økt forståelse for hvordan vi i handelen kan utvikle bærekraftige forretningsmodeller for fremtiden. Boken er inspirerende og inneholder mange gode eksempler på innovasjon og nyskapning".
Marius Varner - Varnergruppen
"The landscape of retailing is changing at a fast pace and consumers are in the lead. Only those who embrace digitalization, sustainable development, and a customer-centric behaviour will be successful. This book provides a toolkit on how to move your business to be fit for the future".
Clare Rodgers - Administrerende direktør IKEA Norge
"Mer forskning på nye forretningsmodeller i handelen er viktig og riktig. Denne boken forklarer og analyserer sentrale temaer for fremtidens handelsnæring. Spekket med gode eksempler er den også en inspirasjonskilde for alle som driver med bærekraftig forretningsutvikling og innovasjon i praksis".
Runar Hollevik - Konsernsjef NorgesGruppen
Informasjon om boka
- Sider: 176
- Språk: Bokmål
- ISBN: 9788215028477
- Utgivelsesdato: 13.09.2017
- Bokgruppe: 212