Pedagogisk kvalitet i barnehagen
Gode barnehager kjennetegnes av høy kompetanse, godt samarbeid og profesjonell entusiasme blant de ansatte.
Denne boken består av syv kapitler basert på den kvalitative dybdestudien i forskningsprosjektet Gode barnehager for barn i Norge. Kapitlene omhandler barnehagens ledelse, personalets pedagogiske intensjoner, pedagogiske prosesser, pedagogisk innhold, barns perspektiv og medvirkning, samt barnehagens atmosfære.
Barnehagepersonalets tilrettelegging for barns læring og utvikling, medvirkning og trivsel er sett i lys av sosiokulturelle og økologiske teoriperspektiver. Forfatterne tar for seg personalets arbeid med ledelse av barn, så vel som ledelse av den profesjonelle virksomheten.
Bokens kapitler bygger på observasjoner og intervjuer med barnehagelærere, pedagogiske medarbeidere og styrere i syv barnehager.
Redaktørene, Marit Alvestad og Liv Gjems, har med seg bidragsyterne Ellinor Myrvang, June Berger Storli og Inger Benny Espedal Tungland.
Denne boken består av syv kapitler basert på den kvalitative dybdestudien i forskningsprosjektet Gode barnehager for barn i Norge. Kapitlene omhandler barnehagens ledelse, personalets pedagogiske intensjoner, pedagogiske prosesser, pedagogisk innhold, barns perspektiv og medvirkning, samt barnehagens atmosfære.
Barnehagepersonalets tilrettelegging for barns læring og utvikling, medvirkning og trivsel er sett i lys av sosiokulturelle og økologiske teoriperspektiver. Forfatterne tar for seg personalets arbeid med ledelse av barn, så vel som ledelse av den profesjonelle virksomheten.
Bokens kapitler bygger på observasjoner og intervjuer med barnehagelærere, pedagogiske medarbeidere og styrere i syv barnehager.
Redaktørene, Marit Alvestad og Liv Gjems, har med seg bidragsyterne Ellinor Myrvang, June Berger Storli og Inger Benny Espedal Tungland.
Informasjon om boka
- Sider: 152
- Språk: Bokmål
- ISBN: 9788215050294
- Utgivelsesdato: 04.08.2021
- Bokgruppe: 215