Pedagogisk ledelse i barnehagen
Alle som arbeider som pedagogiske ledere og leder det øvrige personalet, har et viktig ansvar for å styrke og utvikle det faglige innholdet i barnehagen.
Forfatterne beskriver faglige reflekterende ledelsesprosesser i barnehagen, og introduserer begrepet faglegging om disse prosessene. Det å reflektere sammen styrker de ansattes faglighet. Barnehagelæreren besitter spesialkunnskaper om barnehagepedagogikken, og har derfor et særlig ansvar for å øke den faglige kunnskapen internt i barnehagen. I boka knyttes barnehagefaglig teori nært til barnehagens indre liv.
Boka er skrevet for barnehagelærere og studenter i barnehagelærerutdanningen.
«En reflektert og velskrevet bok om utfordringene pedagogiske ledere møter i hverdagen.»
Kristin Holte Haug i Første steg nr. 3, 2018.
Forfatterne beskriver faglige reflekterende ledelsesprosesser i barnehagen, og introduserer begrepet faglegging om disse prosessene. Det å reflektere sammen styrker de ansattes faglighet. Barnehagelæreren besitter spesialkunnskaper om barnehagepedagogikken, og har derfor et særlig ansvar for å øke den faglige kunnskapen internt i barnehagen. I boka knyttes barnehagefaglig teori nært til barnehagens indre liv.
Boka er skrevet for barnehagelærere og studenter i barnehagelærerutdanningen.
«En reflektert og velskrevet bok om utfordringene pedagogiske ledere møter i hverdagen.»
Kristin Holte Haug i Første steg nr. 3, 2018.
Informasjon om boka
- Språk: Bokmål
- ISBN: 9788215039671
- Utgivelsesdato: 22.11.2019
- Bokgruppe: 893