Velg format

På lager
kr 409

PR og strategisk kommunikasjon

Teorier og fagidentitet
Alle virksomheter må forholde seg til og kommunisere med omverdenen på en eller annen måte. Slik praksis kalles gjerne PR eller strategisk kommunikasjon. Denne boka gjør opp bo for kunnskapen vi har på dette feltet, da med særlig vekt på PR-forskningen.
Hvordan bør kommunikasjonsvirksomheten organiseres? Hva slags retoriske valg kan virksomheter foreta i for eksempel krisesituasjoner? Er PR og strategisk kommunikasjon med på å styrke offentligheten? Slik spørsmål er reist i litteraturen, og boka gir en innføring for dem som ikke kjenner praksisen og de akademiske teoriene. Hovedmålet er likevel å evaluere det teoretiske feltet og gi et innlegg i en debatt om faglig identitet og hvordan PR og strategisk kommunikasjon bør studeres.

Informasjon om boka

  • Sider: 192
  • Språk: Bokmål/Nynorsk
  • ISBN: 9788215022284
  • Utgivelsesdato: 10.07.2013
  • Bokgruppe: 214

Øyvind Ihlen

Øyvind Ihlen, dr.art., professor, Institutt for medier og kommunikasjon, Universitetet i Oslo (UiO). Ihlen jobber særlig med strategisk kommunikasjon og journalistikk, og har publisert over 60 artikler og bokkapitler, samt åtte bøker om tematikken. Sammen med Eli Skogerbø, leder Ihlen POLKOM-gruppa ved UiO, og er ellers leder av The European Public Relations Education and Research Association (EUPRERA).
Mer informasjon om forfatteren