Your company account is blocked and you cannot place orders. If you have questions, please contact your company administrator.

Rom for magisk læring! 2.utgave

Lærere og skoleledere i grunnskolen og den videregående skolen er godt i gang med læreplanverket LK20. Hvilken plass har elevenes læring fått i denne læreplanen, og legger den til rette for at den gode læring kan skje; den magiske læring? Forfatterne svarer ja.

Boka viser også til myndighetsskapte selvmotsigelser, skjulte dilemmaer og paradokser i læreplanen. Er læreplanteksten forståelig, eller har dens kompleksitet potensiale for didaktiske misforståelser som kan gå ut over elevenes læring? I de nye kapitlene 10, 12 og 13 i denne 2. utgave av boka, graver forfatterne dypere i dette spørsmålet, og kommer med tankevekkende svar.

Boka er relevant for både emnet «Pedagogikk og elevkunnskap», og for skolefagene i lærerutdanningene. Diskusjonstemaene i boka er relevante for alle fag i grunnskolen, og for fellesfagene i videregående skole. Dermed er boka aktuell ikke bare for studenter på grunnskolelærerutdanningene, men også for PPU og lektorutdanningen. Boka har også aktualitet for studier i utdanningsledelse og pedagogikk.

Informasjon om boka

  • Språk: Bokmål
  • ISBN: 9788215072401
  • Utgivelsesdato: 05.08.2024
  • Bokgruppe: 893

Velg format

På lager
kr 359
Allvit er en digital utgave av boken som er universelt utformet og inkluderer lyd. Den tilpasser seg skjermen på PC, nettbrett og mobil. Eboken har utvidede funksjoner som fullt søk, oppslag i bøkene, notat- og markeringsfunksjon. Allvit gir deg også en helt genial kildehenvisningsfunksjon: Du markerer og får riktig kildehenvisning med ett enkelt tastetrykk. Enkelt, praktisk og studievennlig!

Svein-Erik Andreassen

dosent i pedagogikk ved UiT Norges arktiske universitet. Han har skrevet doktorgradsavhandlingen "Forstår vi læreplanen?", og en rekke artikler om lære- og studieplaner. Han har bakgrunn som lærer og skoleleder i grunnskolen. Andreassen er en mye benyttet foredragsholder for skoler og skolenettverk.
Mer informasjon om forfatteren

Tom Tiller

professor emeritus i pedagogikk ved UiT Norges arktiske universitet. Tiller har bakgrunn som lærer og leder i grunnskolen og som leder for den praktisk-pedagogiske utdanningen ved UiT. Han har arbeidet med didaktiske problemstillinger i flere tiår, og har en lang rekke publikasjoner bak seg, og er en mye lest forfatter i flere land.
Mer informasjon om forfatteren