Velg format

På lager
kr 429

Rom for magisk læring! 2.utgave

Lærere og skoleledere i grunnskolen og den videregående skolen er godt i gang med læreplanverket LK20. Hvilken plass har elevenes læring fått i denne læreplanen, og legger den til rette for at den gode læring kan skje; den magiske læring? Forfatterne svarer ja.

Boka viser også til myndighetsskapte selvmotsigelser, skjulte dilemmaer og paradokser i læreplanen. Er læreplanteksten forståelig, eller har dens kompleksitet potensiale for didaktiske misforståelser som kan gå ut over elevenes læring? I de nye kapitlene 10, 12 og 13 i denne 2. utgave av boka, graver forfatterne dypere i dette spørsmålet, og kommer med tankevekkende svar.

Boka er relevant for både emnet «Pedagogikk og elevkunnskap», og for skolefagene i lærerutdanningene. Diskusjonstemaene i boka er relevante for alle fag i grunnskolen, og for fellesfagene i videregående skole. Dermed er boka aktuell ikke bare for studenter på grunnskolelærerutdanningene, men også for PPU og lektorutdanningen. Boka har også aktualitet for studier i utdanningsledelse og pedagogikk.

Informasjon om boka

  • Sider: 240
  • Språk: Bokmål
  • ISBN: 9788215072197
  • Utgivelsesdato: 29.07.2024
  • Bokgruppe: 215

Svein-Erik Andreassen

dosent i pedagogikk ved UiT Norges arktiske universitet. Han har skrevet doktorgradsavhandlingen "Forstår vi læreplanen?", og en rekke artikler om lære- og studieplaner. Han har bakgrunn som lærer og skoleleder i grunnskolen. Andreassen er en mye benyttet foredragsholder for skoler og skolenettverk.
Mer informasjon om forfatteren

Tom Tiller

professor emeritus i pedagogikk ved UiT Norges arktiske universitet. Tiller har bakgrunn som lærer og leder i grunnskolen og som leder for den praktisk-pedagogiske utdanningen ved UiT. Han har arbeidet med didaktiske problemstillinger i flere tiår, og har en lang rekke publikasjoner bak seg, og er en mye lest forfatter i flere land.
Mer informasjon om forfatteren