Selvmordsforebygging i skolen
Det har blitt sagt at det trengs en landsby for å oppdra et barn. Skolen er en del av denne landsbyen og en sentral arena for å forebygge selvmord og selvskading hos unge, en av de største truslene mot barns og unges liv i dagens Norge. Mange ansatte i skolen vil gjerne bidra til å forebygge dette, men er usikre på sin rolle, sin kompetanse og sitt ansvar.
Denne boken er skrevet av ledende norske fagfolk i og utenfor skolesektoren. De ønsker å gi lærere og andre som arbeider i skolen kunnskapene de trenger og den verktøykassen de har behov for. Boken er også godt egnet som ressurs for å fremme en åpen dialog i skoler som skal i gang med å utvikle sin egen lokalt tilpassede beredskapsplan og forebyggingsstrategi.
Målgruppe for boken er blant andre studenter i lærerutdanning, lærere, skoleledere, helsesykepleiere i skolehelsetjenesten, miljøterapeuter og alle voksne som jobber i skolen.
Denne boken er skrevet av ledende norske fagfolk i og utenfor skolesektoren. De ønsker å gi lærere og andre som arbeider i skolen kunnskapene de trenger og den verktøykassen de har behov for. Boken er også godt egnet som ressurs for å fremme en åpen dialog i skoler som skal i gang med å utvikle sin egen lokalt tilpassede beredskapsplan og forebyggingsstrategi.
Målgruppe for boken er blant andre studenter i lærerutdanning, lærere, skoleledere, helsesykepleiere i skolehelsetjenesten, miljøterapeuter og alle voksne som jobber i skolen.
Informasjon om boka
- Sider: 280
- Språk: Bokmål
- ISBN: 9788215060224
- Utgivelsesdato: 10.09.2024
- Bokgruppe: 215