Velg format

På lager
kr 369

Spillifisering i praksis

Lær med lek! Spillifisering (gamification) er et lekende godt verktøy for å motivere og endre folks handlingsmønster. Denne boken lærer deg hvorfor og hvordan spillifisering funker.

Dette er boken som viser deg på en oversiktlig måte hva spillifisering er, og hvordan du kan bruke spillifisering for å skape engasjerende og motiverende tjenester og opplevelser. Den er ikke skrevet til deg som ønsker å utvikle spill. Derimot er den ypperlig for deg som vil bruke teknikker fra spillverdenen på andre arenaer.

Boken gir kunnskap om grunnleggende teori, modeller og metoder på fagfeltet. Her finner du mange eksempler på bruk av spillifisering fra norsk næringsliv, utdanning og kulturliv. Rammeverket Octalysis blir grundig presentert.

«Spillifisering i praksis» er den første norske læreboken om spillifisering (gamification). Den gir et godt utgangspunkt for praktisk bruk og videre fordypning innenfor tematikken.

Boken er skrevet spesielt for studenter innen mediefag, markedsføring og designutdanningene ved fagskoler, høyskoler og universiteter.

Informasjon om boka

  • Sider: 232
  • Språk: Bokmål
  • ISBN: 9788215050041
  • Utgivelsesdato: 02.08.2024
  • Bokgruppe: 214

Gaute Kokkvoll

Gaute Kokkvoll er produktsjef i Factiverse og en populær foredragsholder. Han har mange års erfaring fra norsk og internasjonalt næringsliv. Tidligere var han førstekonsulent i Norden for The Octalysis Group, et av de fremste selskapene i verden innen spillifisering.
Mer informasjon om forfatteren

Jannicke Margrete Johansen

Jannicke Johansen er førsteamanuensis ved School of Arts, Design and Media ved Kristiania høyskole. Hun har mer enn ti års forsknings- og undervisningserfaring innen kreativitet, innovasjon, sosialt entreprenørskap, historiefortelling, spatial design og placemaking. Tidligere har hun jobbet med kunst, design og film i en rekke ulike prosjekter i Danmark, Spania, Mexico og Sør-Afrika.
Mer informasjon om forfatteren