Teamarbeid i helsetjenesten
Fra et kvalitets- og pasientsikkerhetsperspektiv
Forfatterne ønsker å fremme teamarbeid som en vesentlig struktur i dagens helsetjeneste og å gjøre studenter og praksisfelt mer bevisste på teamarbeid.
Boken gir en god oversikt over fagfeltet, og teamarbeid tematiseres og trekkes inn i klinisk-praktiske områder som for eksempel ulike typer sengeposter på et sykehus.
Videre poengterer forfatterne at teamarbeid utgår fra et kvalitets- og pasientsikkerhetsperspektiv. Omfattende forskning har identifisert svikt i teamarbeid som en sentral faktor når pasienter blir påført skader under behandling. Dette er kanskje den sterkeste driveren for en kulturendring i retning av mer teamarbeid.
Formålet med boka er å bidra med kunnskap om hva teamarbeid er, hvorfor det er viktig, og hvordan man kan trene på teamarbeid for at pasienter skal motta gode, kvalitetssikrede helsetjenester.
Boken gir en god oversikt over fagfeltet, og teamarbeid tematiseres og trekkes inn i klinisk-praktiske områder som for eksempel ulike typer sengeposter på et sykehus.
Videre poengterer forfatterne at teamarbeid utgår fra et kvalitets- og pasientsikkerhetsperspektiv. Omfattende forskning har identifisert svikt i teamarbeid som en sentral faktor når pasienter blir påført skader under behandling. Dette er kanskje den sterkeste driveren for en kulturendring i retning av mer teamarbeid.
Formålet med boka er å bidra med kunnskap om hva teamarbeid er, hvorfor det er viktig, og hvordan man kan trene på teamarbeid for at pasienter skal motta gode, kvalitetssikrede helsetjenester.
Informasjon om boka
- Sider: 320
- Språk: Bokmål
- ISBN: 9788215035932
- Utgivelsesdato: 11.05.2021
- Bokgruppe: 223