Velg format

På lager
kr 359

Tverrfaglig, kreativ og elevaktiv læring

Med digital teknologi
· Hvordan kan bruk av teknologi i undervisningen inspirere, engasjere og støtte elevenes læring?
· Hvordan kan lærere og elever navigere trygt og meningsfullt i en digital verden?


Lærere trenger profesjonsfaglig digital kompetanse, og de trenger å vite hvordan de skal inkludere digital teknologi i undervisningen som fremmer dybde og engasjement i undervisningen. Det innebærer en bevisst tilnærming til teknologivalg, pedagogisk bruk av teknologi, og en forståelse for hvordan digitale verktøy påvirker læreprosesser.

Boken inneholder flere praktiske undervisningsdesign som setter eleven i sentrum, og som viser hvordan både lærere og elever kan navigere meningsfullt i den digitale skolehverdagen. Gjennom disse tverrfaglige, kreative og elevaktive oppleggene, viser forfatterne hvordan digitale verktøy og løsninger kan brukes til å fremme både individuelle læreprosesser og samarbeid i og utenfor klasserommet.

Forfatterne viser hvordan skoler, gjennom et kollektivt profesjonsfellesskap, kan utvikle og dele ulike didaktiske tilnærminger, og hvordan skolene kan legge til rette for kontinuerlig kompetanseutvikling som styrker skolens samlede pedagogiske praksis.

For lærerstudenter, lærere, skoleledere og forskere som vil utforske digitale teknologiers potensial i undervisningen, tilbyr boken et rikt spekter av eksempler og reflekterte undervisningsdesign som inspirerer til nytenking og styrket praksis.

Vi håper boken inspirerer og gir nyttige innsikter til din praksis - god lesing!


Boken bygger på aksjonsforskningsprosjektet «Tverrfaglig, kreativ og elevaktiv læring med digital teknologi», gjennomført ved Opphaug skole i samarbeid med forskere fra NTNU.

Informasjon om boka

  • Språk: Bokmål
  • ISBN: 9788215057767
  • Utgivelsesdato: 20.12.2024
  • Bokgruppe: 893

Mari-Ann Letnes

Mari-Ann Letnes er førsteamanuensis i pedagogikk og kunst og håndverk ved Institutt for lærerutdanning på NTNU. Hun er utdannet produktdesigner, faglærer i kunst og håndverk og har skrevet doktoravhandlingen Digital dannelse i barnehagen, ved NTNU. Hun har bred undervisningserfaring og har gjennomført flere forskningsprosjekter knyttet til barns bruk av digital teknologi i praktisk arbeid og kunstfaglige læreprosesser i barnehage og grunnskole.
Mer informasjon om forfatteren