Ofte stilte spørsmål (FAQ)
Du kan komme i kontakt med oss ved ringe 24 14 75 00 eller sende e-post til post@universitetsforlaget.no.
-
Når kommer bøkene mine?
Vi har normalt leveringstid på 3-5 virkedager. Det kan likevel forekomme utforutsette hendelser som gjør at det oppstår noe forsinkelse.
Send oss en e-post hvis du mistenker at din bestilling er forsinket.
Ved utsendeler til utlandet kan leveringstiden variere ytterligere. Ta kontakt om du lurer på noe angående din levering. -
Jeg finner ikke boken jeg søker på nettsidene deres?
Finner du ikke boken du leter etter på nettsidene kan det skyldes at boken er utsolgt eller ute av produksjon.
Alt håp er likevel ikke ute. Gjelder dette en pensumbok/lærebok? Da kan det tenkes at boken er overført til Skaff/Kopinor og kan trykkes opp på bestilling derfra. Du kan også prøve www.antikvariat.net eller Nasjonalbiblioteket.
Mange eldre jussbøker finner du også på juridika.no. -
Bøkene jeg har fått har skader, mangler etc. Hva gjør jeg?
Det er først og fremst veldig beklagelig hvis boken du har bestilt inneholder skader eller har mangler ved seg. Dette skal vi selvfølgelig ta tak i.
Kontakt oss for å avtale retur og utsendelse av ny bok til deg. Gjelder dette en nettbestilling? Send med ordrenummeret når du kontaker oss. På den måten kan vi raskere behandle forespørselen din. -
Hvordan får jeg anmeldereksemplar eller vurderingseksemplar av en bok?
Er du foreleser eller annen pensumsbeslutter som ønsker å vurdere bøker til pensum? For alle bøker der vi tilbyr vurderingseksemplar kan du gå til boksiden og fylle ut skjemaet. Er du derimot på jakt etter anmeldereksemplar? Kontakt oss her.
Det er Universitetsforlagets markedskonsulenter som sender ut anmelderekemplar og vurderingseksemplar. -
Jeg har en bokidè. Hvor skal jeg henvende meg?
Vi er alltid på utkikk etter nye prosjekter og ønsker veldig gjerne å komme i kontakt med deg. Les mer om hvordan du kan bli forfatter her.
-
Det har skjedd en feil med min faktura/betaling. Hva gjør jeg?
Bedriftskunde: Har du fått fakturaen uten bok, eller motsatt? En enkel forklaring på dette kan være at bok og faktura sendes ut fra forskjellig sted og ikke alltid kommer samtidig. Kontakt oss så ordner vi opp.
Privatkunde: Faturaene håndteres av vår leverandør Bambora.
-
Univeritetsforlaget har rettighetene på boken, omslag, bilder etc. Hvem skal jeg kontakte?
Du kan ta direkte kontakt med vår avtale- og administrasjonskonsulent, Cecilie Ulstein-Brokner.
-
Jeg har spørsmål angående tidsskrift.
Gjelder henvendelsen din kjøp av artikler, enkelthefter eller spørsmål angående abonnement eller Idunn? Ta kontakt med oss på e-post journals@universitetsforlaget.no.
For markedsrelaterte spørsmål angående tidsskrift, ta kontakt med salgs- og markedskonsulent, Jelena Doublinskaia. Hun sender blant annet ut vurderingseksemplar og anmeldereksemplar for tidsskriftene.